Making friends - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu Making friends - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu

Making friends

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

18 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst geschreven heb en in de tussentijd heb ik weer een hoop leuke dingen mee mogen maken. Mijn vorige blog ben ik geëindigd met mijn nieuwe projectje, het bellen van bedrijven om te vragen of ze geïnteresseerd zijn in een brochure over de festive season events die het hotel aanbiedt. Eerlijk gezegd vond ik het echt heel eng op het begin. Je weet namelijk niet wat je moet verwachten, maar gelukkig waren de reacties allemaal redelijk positief. De meeste mensen waren heel aardig tegen me, maar ik ben toch blij dat ik nu klaar ben met bellen. Ik heb in totaal meer dan 250 bedrijven gebeld in 2,5 week. Ik heb het ook nooit zo heel erg gehad op bellen, dus ik het heeft me wel wat moeite gekost om het toch gewoon te doen. Daarnaast ben ik ook nog verandert van afdeling. Mijn collega was namelijk terug van haar vakantie. Omdat ik dus nog bezig was met mijn projectje, ben ik naar de afdeling Sales & Marketing gegaan. Het voornaamste wat ik gedaan heb, is de telefoontjes, maar daarnaast had ik ook een lijst met email adressen gekregen van contacten die ik de brochure ook moest sturen. Daarnaast heb ik gelukkig ook wat andere kleine dingen mogen doen. Ze hebben mij geleerd hoe ze vouchers maken en ik heb mee mogen kijken tijdens een site inspection. Vandaag is de eerste dag dat ik echt met iemand mee ga kijken in plaats van de telefoontjes plegen de hele dag. Ook heb ik vorige week donderdag meegeholpen met de Wine Tasting. Hier heb ik weer heel veel mensen leren kennen en op het einde mocht ik zelf ook wat wijn proeven. Het was heel leuk om te zien hoe een event in zijn werk gaat.

Naast werken, heb ik gelukkig ook nog een hoop andere leuke dingen gedaan. Ik heb een heel aardige collega die ons graag alles wilde laten zien. Samen met die collega, Scott, en de andere stagiaire van onze school, Aniek, ben ik de tafelberg op gaan hiken. Toen ik 's ochtends opgehaald werd, was het erg slecht weer. Gelukkig waaide het ook heel erg hard, dus de wolken werden weggewaaid. Eenmaal aangekomen bij de Botanical Garden in Kirstenbosch was het weer helaas nog niet echt opgeklaard. Daarnaast was het ook nog eens redelijk koud toen we begonnen aan onze klim. Dit was eigenlijk wel redelijk positief, want als je eenmaal gaat klimmen ben je zo warm. Na ongeveer 1,5 uur lopen, klimmen en daarnaast ook heel veel rusten, waren we dan eindelijk boven aangekomen. Hier was het helaas nog kouder, maar gelukkig had ik een hoop lagen kleren aan. Het was echt super mooi en we hebben een paar uur rondgelopen over de tafelberg. Eenmaal aan de kant van Camps Bay waaide het onwijs hard. Je kon niet te dicht bij de rand komen, omdat je anders de berg af kon worden geblazen. Hierna zijn we weer teruggegaan. Gelukkig was het makkelijker om naar beneden te lopen, dan naar boven was. En mijn collega was erg blij dat we precies op tijd terug waren voor de belangrijke rugby game die om 5 uur was. Eenmaal beneden zijn we lekker op gaan warmen in de auto en doorgereden naar de beste vriend van Scott om de rugby game te kijken. Helaas snap ik nog steeds helemaal niks van rugby en verloor Zuid Afrika de wedstrijd waardoor ze geen kampioen zijn geworden. In de avond heeft Scott ons voorgesteld aan zijn broers en hun vriendinnen en hebben we lekker gebraaid bij hun. Maar toch was ik erg blij toen ik die avond in bed lag, want ik was behoorlijk moe. De zondag heb ik dus lekker een rustige dag gehad.

De week daarna hadden we weer leuke dingen gepland. De zaterdag gingen we namelijk naar Cape Point via Cheapmans Peak. Dit is een hele mooie route zoals je ook wel kunt zien op de foto's hieronder. Eenmaal aangekomen bij Cape Point bleek dat we nog een stuk omhoog moesten hiken ook. Gelukkig viel het allemaal erg mee en was het het zeker waard. Eenmaal aangekomen bij de vuurtoren hebben we genoten van het uitzicht en we hebben zelfs nog twee walvissen kunnen spotten. En het is ook nog eens heel raar om te zien. Cape Point is namelijk het punt waar de Atlantische Oceaan en de Indische Oceaan samenkomen. Als je naar rechts kijkt, zie je de wilde Atlantische Oceaan, terwijl aan de linkerkant de rustige Indische Oceaan ligt. Nadat we Cape Point gezien hadden, zijn we natuurlijk ook nog naar Kaap de Goede Hoop geweest. En het leuke was dat mijn collega mij daar heen liet rijden!! Het is daar een groot nationaal park dus heel veel kan er niet mis gaan en het is ook niet zo super druk met auto's. Maar het was heel leuk om weer een keer te mogen rijden en dan helemaal omdat alles natuurlijk aan de andere kant zat. Eenmaal bij Kaap de Goede Hoop aangekomen, waaide het erg hard en was het best koud. We zijn dus alleen even met het bord op de foto geweest en daarna zijn we richting de uitgang gereden. Bij de uitgang moest ik helaas mijn bestuurdersplek opgeven omdat het op de weg toch net iets te druk is voor mij om te rijden. De terugweg zijn we via de andere kant terug gereden. We zijn wat gaan eten bij een bekend visrestaurant aan de zee met een geweldig uitzicht. Helaas lusten Aniek en ik allebei geen vis, maar ze hadden ook nog andere gerechten. Hier hebben we ook besproken wat het plan voor de rest van de avond was. De uitkomst was: stappen!! Omdat Scott ook geen zin had om terug te moeten rijden, mochten Aniek en ik bij hem slapen. Wij kregen zijn kamer en hij ging bij zijn broer op de kamer slapen. (hij woont samen met twee van zijn broers) Het was echt een hele gezellige avond en we waren pas om 3 uur thuis, terwijl hij de volgende dag om 6 uur op moest staan omdat hij 10 km zou gaan rennen tijdens de gunrun. Gelukkig was hij wel zo lief om ons door te laten slapen. Nadat hij terug was van de hardloopwedstrijd en we allemaal omgekleed waren, zijn we naar huis gegaan, want helaas, Aniek en ik moesten nog een opdracht voor school doen. Al met al was het weer een geweldig weekend!!

Ook deze week heb ik nog een aantal heel leuke dingen gedaan! Woensdag was namelijk iedereen op de afdeling (maar ook iedereen in Cape Town en omgeving) helemaal enthousiast voor het concert van Rihanna!!!!! En ik had kaartjes. Helaas was mijn kaartje al gekocht toen ik erachter kwam dat de hele crew van Rihanna in ons hotel verblijft en we gratis Golden Tickets konden krijgen. Op het allerlaatste moment ging een van mijn collega's toch niet meer omdat ze zich echt niet goed voelde en zij heeft haar kaartje aan het meisje van switchboard gegeven. Aangezien ik het heel goed met haar kan vinden, is ze met ons meegeweest naar het concert. Het concert was in het voetbalstadium van het WK, wat voor mij ongeveer 10 minuten lopen is. Doordat mijn collega haar kaartje heel last minute kreeg, had ze geen vervoer naar huis kunnen regelen, maar dat was geen probleem ze kon best bij mij slapen. Hoefde ik ook het laatste stukje niet "alleen" naar huis te lopen :P We dachten dat we redelijk laat waren, maar uiteindelijk viel het heel erg mee. We stonden bijna vooraan in het normale staangedeelte. Het voorprogramma was onbekend voor ons, maar het was een leuke dj. Maar uiteindelijk waren we er toch allemaal voor Rihanna. Veel van mijn collega's vonden het tegenvallen, maar ik heb echt een geweldige tijd gehad. Misschien kwam het omdat ik midden in de te enthousiaste crowd stond en het hele concert gedanst heb. Oke, ze heeft waarschijnlijk een deel geplaybackt en ja ze had wel wat meer met het publiek kunnen praten, maar uiteindelijk was de show wel echt heel leuk. Toch was ik blij dat het op tijd was afgelopen. Uiteindelijk lag ik toch pas om 12 uur in bed, terwijl de wekker de volgende ochtend toch echt om 6 uur weer stond. Ik had verwacht dat we het nooit zouden halen om op tijd te zijn op ons werk, maar we waren zelfs nog een kwartier te vroeg. Helaas is het ook nog eens een heel lange dag geworden, want mijn collega waar ik vorige week de winetasting mee heb gedaan, was ziek. Ik heb haar rol als Hostess van de Wine Tasting over mogen nemen. Best spannend, maar wel echt een hele ervaring. Gelukkig is het niet zo heel moeilijk, want je maakt een praatje met alle mensen en je vraagt of ze mee willen doen in de Lucky Draw, een gratis lotterij. Al met al was het een heel gezellige avond, maar ik was ook erg blij toen ik in mijn bed lag. Vandaag was ik namelijk ook gewoon weer om 8 uur op mijn werk. Oke ik was iets later omdat ik ook nog ontbijt heb gekocht in de supermarkt, maar dat is geen probleem. Vaak als ik langer blijf in de avond, mag ik de volgende dag een half uur later op mijn werk komen. Wel ben ik blij dat het nu weekend is, hoewel ik ook voor het weekend weer een hoop plannen heb, maar daar vertel ik jullie de volgende keer over!!

  • 18 Oktober 2013 - 19:43

    Christel:

    Weer een leuk verslag! Dadelijk wil je niet meer terug naar huis ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Maaike

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 6365

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Managementstage Aruba

28 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Stage Kaapstad Pepperclub Hotel & Spa

Landen bezocht: