Already halfway - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu Already halfway - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu

Already halfway

Door: Maaike Samuels

Blijf op de hoogte en volg Maaike

12 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ondanks dat ik er liever niet aan wil denken, ben ik ondertussen toch echt al op de helft van mijn stage. Ik heb het hier nog steeds onwijs naar mijn zin en moet er ook echt nog niet aan denken om terug te gaan naar Nederland. Ik heb hier heel veel mensen leren kennen en daarnaast natuurlijk ook heel veel vrienden mogen maken, deze wil ik echt nog niet loslaten. Daarnaast is de omgeving ook echt geweldig. De tafelberg, de mooie verlichte gebouwen, het prachtige hotel waarin ik werk en natuurlijk het leuke huisje waar ik in woon. Ik voel me helemaal thuis.

Genoeg over hoe geweldig Kaapstad wel niet is, wat heb ik de afgelopen weken allemaal gedaan? De tijd is zo snel gegaan, maar ik ben na mijn vorige verslag nog maar een week in Sales & Marketing gebleven. Omdat ze daarna eigenlijk vrij weinig hadden wat ze me nog konden leren, ben ik doorgegaan naar reservations. Hier ben ik in totaal maar drie dagen geweest, maar heb ik wel echt onwijs veel geleerd. Het is ook wel de bedoeling dat ik nog terug ga, maar ze hadden Aniek en mij hard nodig bij de receptie, waar ik nu dus ook nog zit. Het werken bij de receptie is erg leuk, maar het behoorlijk onregelmatig ritme valt me toch nog wel zwaar. Gelukkig wordt het steeds drukker in het hotel omdat het seizoen eraan zit te komen en is er dus genoeg werk voor ons. Toch is het de bedoeling dat ik nog terug ga naar reservations en housekeeping, de vraag is alleen wanneer.

Naast stage heb ik natuurlijk ook nog leuke dingen gedaan. Zo ben ik samen met Scott naar het kasteel van de Goede Hoop geweest. Dit kasteel is gebouwd in de tijd dat de Nederlanders nog de baas waren in Zuid Afrika. Het is best indrukwekkend om te zien hoe het eraan toe ging in die tijd en hoe ze zulke grote kastelen konden bouwen zonder alle moderne apparatuur die wij vandaag de dag gebruiken. Ook heb ik samen met Scott, zijn broers en hun vriendinnen een picknick gedaan in de winelands. We hadden echt een onwijs mooie plek en een heerlijke picknick met natuurlijk ook heel lekkere wijn.

Maar daarnaast is het natuurlijk ook nog mijn verjaardag geweest. En geloof me, ik heb het goed gevierd hoor!! De dag voor mijn verjaardag ben ik met wat collega's uit eten geweest. Heel gezellig, maar helaas konden ze niet op de dag van mijn verjaardag. Op mijn verjaardag zelf had ik wat lekkers gekocht voor mijn collega's. Er is meerdere keren voor me gezongen en niet alleen in het engels, maar ook in het Afrikaans! Na het werk ben ik met wat collega's wat gaan drinken in een bar. Heel gezellig, alleen vonden mijn collega's het leuk om de barman te vertellen dat het mijn verjaardag was. Dus ik moest een verjaardagsshotje drinken genaamd Flaming Lambourgini (of hoe je het ook mag schrijven). Geloof me, dit is een behoorlijk heftig shotje en iedereen hier is het met mij eens. Ik weet niet wat ze er precies allemaal in doen, maar uiteindelijk steken ze het in de fik en moet je zo snel mogelijk met een rietje drinken, anders vliegt je rietje in de fik. Uiteindelijk was het de bedoeling om nog uit eten te gaan, maar we hadden toch al genoeg drankjes op, dus we besloten om maar lekker naar de KFC te gaan en daarna een taxi naar huis te nemen. Helaas moest ik de volgende dag ook weer werken en was het te zien dat ik gefeest had, maar niemand vond het erg want ja je wordt maar één keer 20!!

  • 12 November 2013 - 14:56

    Carla:

    Wat gaat de tijd toch snel! Geniet nog met volle teugen van de tweede helft.
    Maar dat gaat vast en zeker lukken :-)

  • 12 November 2013 - 19:06

    Annie Melis:

    Maaike wat schrijf je toch iedere keer prachtige verhalen .Je kan 't zo goed vertellen ik geniet ervan en geniet jij er ook nog maar lekker van want de laatste maanden vliegen voorbij .Groetjes Annie en Bertus

  • 12 November 2013 - 23:00

    Trees:

    Leuk om te horen dat je een fijne verjaardag hebt gehad, en dat het je goed bevalt daar ja het begint al te korten he, dus geniet er maar goed van het is zo voorbij lieve Gr van mij doe !!!!!

  • 13 November 2013 - 14:12

    Mama:

    Wij vinden het heel fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je zoveel vrienden hebt en zoveel leuke dingen hebt gedaan, maar wij vinden het ook fijn als je over een tijdje weer thuis zult zijn.

    kusjes mama en papa hilde en jory

  • 13 November 2013 - 18:57

    Ton En Marjo:

    Zoals je andere verslagen,PRACHTIG,je maakt zoveel mee,geweldig.fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en veel plezier beleeft.dit zul je nooit meer vergeten.geniet er nog van.lieve groetjes van uit drunen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Maaike

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 6364

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Managementstage Aruba

28 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Stage Kaapstad Pepperclub Hotel & Spa

Landen bezocht: