Cape Town changed me - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu Cape Town changed me - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu

Cape Town changed me

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

16 December 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ondertussen is het weer een behoorlijke tijd geleden dat ik geschreven heb. Het leven hier is wat minder interessant geworden. Niet in een negatieve zin, want ik heb het hier nog steeds onwijs naar mijn zin, maar ik heb niet zoveel tijd gehad om echt leuke dingen meer te doen. Stage is er toch behoorlijk in gaan hakken en door de vele uren heb ik er ook even helemaal doorheen gezeten. Ik denk dat iedereen wel een moment heeft in zijn stage dat je het gewoon even helemaal gehad hebt. Ik wil nog steeds heel graag naar een andere afdeling, maar helaas, ik moet bij de receptive blijven tot eind December. Ik heb het nu maar gewoon geaccepteerd want ik kan er toch niks aan veranderen en mezelf ertegen verzetten werkt natuurlijk ook niet echt. Gelukkig gaat het daardoor nu ook weer een stuk beter. Het weer wordt met de dag beter en ik lig zo goed als iedere dag wel even aan het zwembad. Ik heb lekker rustig aan gedaan en vooral even goed voor mezelf gezorgd in plaats van iedere dag maar leuke dingen doen. Dat begon er toch wel een beetje in te hakken. Gelukkig hebben mijn gastouders me ook meegenomen naar vrienden en regelmatig uitgenodigd om bij hun te komen eten omdat we elkaar te weinig zagen.

Op het moment zijn mijn gastouders al een week op vakantie en heb ik een nieuwe “housekeeper”. Hij past op het huis en zorgt voor de honden en de papagaai. Het is een heel aardige jongen en hij nodigt mij ook altijd uit als hij een feestje geeft. Natuurlijk heb ik hem nu ook uitgenodigd op mijn feestje, want ja als je het huis voor je alleen hebt, dan moet je natuurlijk wel een feest geven.

Daarnaast heb ik, zoals jullie allemaal ook wel weten, iets heel bijzonders en droevigs mee mogen maken; de dood van Nelson Mandela. Het hele land was in diepe rouw, maar daarnaast is iedereen ook blij en zie je overal kreten terugkomen van Nelson Mandela omdat hij zoveel betekent heeft voor het land. Hij is een van de mensen die al een historisch persoon was, voordat hij zelf overladen was. Eigenlijk is het onvoorstelbaar hoe een man zoveel kan betekenen en veranderen in een land. Respect! De dag na zijn overlijden hebben we op werk een minuut stilte gehouden en de national anthem gezongen. Heel indrukwekkend en ik moest zelf ook bijna een traantje wegpinken. Ook de gasten waren erg onder de indruk en er zijn meerdere herdenkingsdiensten geweest. Niet alleen om deze bijzondere man te herdenken, maar ook om het leven te vieren en te vieren dat Zuid Afrika een vrij land is! Graag wilde ik mijn verslag eindigen met een mooie quote van Nelson Mandela, maar helaas, het was te moeilijk om te kiezen dus jullie moeten het met een aantal doen. :)

“It always seems impossible until it's done.”

“I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear.”

“For to be free is not merely to cast off one's chains, but to live in a way that respects and enhances the freedom of others.”

“No one is born hating another person because of the color of his skin, or his background, or his religion. People must learn to hate, and if they can learn to hate, they can be taught to love, for love comes more naturally to the human heart than its opposite.”

“Resentment is like drinking poison and then hoping it will kill your enemies.”

“The greatest glory in living
lies not in never falling,
but in rising every time we fall.”

“I have walked that long road to freedom. I have tried not to falter; I have made missteps along the way. But I have discovered the secret that after climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb. I have taken a moment here to rest, to steal a view of the glorious vista that surrounds me, to look back on the distance I have come. But I can only rest for a moment, for with freedom come responsibilities, and I dare not linger, for my long walk is not ended.”

“As I walked out the door toward the gate that would lead to my freedom, I knew if I didn't leave my bitterness and hatred behind, I'd still be in prison.”

  • 16 December 2013 - 16:00

    SUsan:

    Hey Maaike,

    Ik kwam jullie mam al even tegen gisteren bij de Voorste Vennen. Hoorde dat het even taai is geweest, maar je hebt je er goed doorheen geslagen hoor. Een dipke hoort erbij en gelukkig gaat het weer wat beter met je! Op zijn tijd jezelf rust gunnen is vaak een hele goede remedie inderdaad! Maar wat mooi al die anekdotes, ja ook hier heeft het overlijden van Mandela best wat losgemaakt!! Heel bijzonder hoor!

    Nou, volgende week om deze tijd zit je lekker met jullie gezin rond de tafel, aan het zwembad, aan de thee enz. in het mooie Zuid Afrika! Geniet met zijn allen en alvast MERRY MERRY CHRISTMAS! En uiteraard een fantastisch 2014 met veel geluk en goede gezondheid!

    Groetjes,
    Fabian, Susan, Sem en Tess

  • 16 December 2013 - 17:24

    Carla:

    Hè die Maaike,

    Het aftellen is begonnen. Heerlijk toch kerst vieren met de mensen die je dierbaar zijn,
    maar wel in de zon en wellicht wordt het bbq i.p.v. gourmetten.
    Ome Nico heeft ooit tijdens 1ste kerstdag gebarbecued op het strand in Australië !

    Lieve Maaike, wij wensen je hele fijne feestdagen en
    een positief nieuwjaar met memorabele hoogtepunten.

    L.gr. ome Nico en tante Carla

  • 16 December 2013 - 17:35

    Anita Dehaan:

    lieve Maaike,

    nog even en dan zit het jaar er weer op.Samen met je familie genieten van de kerstdagen.
    Je doet het goed ben ontzettend trots op jou!
    xxxx en geniet van de dagen dat je familie er is

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Maaike

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 6367

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Managementstage Aruba

28 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Stage Kaapstad Pepperclub Hotel & Spa

Landen bezocht: