All Good Things Come To An End - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu All Good Things Come To An End - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu

All Good Things Come To An End

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

30 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dit is waarschijnlijk alweer mijn laatste blog vanuit het prachtige Kaapstad. Ik kan echt terugkijken op een geweldig half jaar met voornamelijk mooie momenten. Toch heb ik op het moment wel een erg dubbel gevoel. Aan de ene kant kan ik niet wachten om weer terug naar huis te gaan en al mijn familie en vrienden weer te zien, maar tegelijkertijd wil ik ook absoluut nog niet weg hier. Ik he het zo naar mijn zin en heb ook echt super vrienden hier! Maar helaas, aan alles komt een einde. Toch ga ik zeker nog genieten van mijn laatste 1,5 week.

Sinds mijn ouders weg zijn, heb ik ze stiekem toch wel weer een klein beetje gemist. Het was toch wel lekker om altijd iemand om me heen te hebben om leuke dingen mee te doen. Gelukkig heb ik me niet hoeven vervelen. Ik werk nog steeds behoorlijk veel uren en op mijn vrije dagen lig ik vaak lekker aan het zwembad of loop ik een rondje door de stad. Omdat ik nog heel graag een keer naar Ratanga Junction wilde, hadden Ielaam en ik een keer samen vrij gevraagd voor de zaterdag. Het was echt een heel gezellig leuke en vermoeiende dag! Voor degene die zich afvragen wat Ratanga Junction eigenlijk is, het is een pretpark. Toen we voor het eerst in de Cobra gingen, een achtbaan waar je inzit zonder iets onder je voeten, was ik echt doodsbang. We zaten helemaal voorin en ik ben nog nooit zo bang geweest in een achtbaan. Maar toen we er voor de tweede keer ingingen, zaten we meer in het midden en viel het eigenlijk wel reuze mee. De leukste achtbaan was de boomstammetjes waar we minstens vijf keer in zijn geweest! Na de leuke dag hebben we nog een rondje gelopen in het onwijs grote winkelcentrum wat ernaast zit, om vervolgens echt oververmoeid naar huis te gaan. Ik had met Ielaam afgesproken dat ik haar kaartje betaalde, omdat ik graag wilde dat ze meeging. Ze vertelde me heel lief dat ze graag iets voor me wilde kopen en daarom heb ik een shirtje van haar gehad. Echt een schat van een meid is het.

Ook vorige week heb ik weer wat leuks gedaan met mijn vrije dag. Ik ben namelijk op een educational wine tour geweest, als een promoter van de Pepper Club. Hier heb ik heel veel nieuwe mensen leren kennen en daarnaast natuurlijk heel veel bier, wijn en ciders gedronken. We zijn begonnen in Shimmys Beachclub wat echt een prachtige locatie heeft. Vanuit hier zijn we naar de Winelands gegaan en hebben we nog wat interesssante informative over Cape Town gekregen. Zo is Cape Town bijvoorbeeld de stad met de meeste kanonnen. Deze zijn een overblijfsel van de Europese overheersing en de tweede wereldoorlog. Naast veel lekkere wijn drinken, hebben we natuurlijk ook genoten van de prachtige omgeving in de winelands, om te eindigen bij Shimmys beach club voor een laatste drankje en lekkere snacks. Uiteindelijk was het hier ook nog heel gezellig waardoor ik behoorlijk laat thuis was. Zoals je natuurlijk wel kan raden, zat ik de volgende dag om 7 uur op werk met een behoorlijke kater, maar ik heb echt een heel leuke tijd gehad.

Voor mijn laatste week heb ik gelukkig ook nog genoeg plannen. Zo ga ik donderdag/vandaag na werk naar de Spa voor een manicure. Vrijdag heb ik mijn laatste werkdag en ga ik na werk gezellig wat drinken met collega’s om het mooie half jaar af te sluiten. Zaterdag ga ik samen met een collega de tafelberg op en zondag ga ik met alle nederlandse studenten naar Mzoli’s; een braairestaurant in een town ship waar je eerst je vlees bij een slager gaat kopen om het vervolgens te laten braaien in het restaurant. Daarna moet ik er toch echt aan geloven en mezelf gaan voorbereiden op mijn lange reis terug naar huis. Want helaas; aan al het goeds komt een einde.

  • 30 Januari 2014 - 06:59

    Anita De Haan:

    nog veel plezier deze 1,5 week.
    wel leuk om je straks naar al je verhalen te luisteren.

    gr Anita tot snel

  • 30 Januari 2014 - 11:31

    Maritha:

    Veel plezier nog en dan..... tot gauw! Xxx

  • 30 Januari 2014 - 20:31

    Trees:

    Hoi Maaike leuk verslag geniet er nog maar lekker van, het is zo voorbij. Veel plezier en een goeie reis, tot zien in Drunen doei x

  • 05 Februari 2014 - 15:15

    Susan:

    Hey Maaike,

    Leuke dingen heb je nog gedaan zeg, ja nu je er toch nog bent, kun je dat allemaal mooi meepikken!

    Geniet nog en koester de mooie en warme herinneringen aan deze periode voor altijd!!

    Alvast goeie en veilige terugreis!

    Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Maaike

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 6371

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Managementstage Aruba

28 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Stage Kaapstad Pepperclub Hotel & Spa

Landen bezocht: