De eerste weken - Reisverslag uit Cunucu Abao, Aruba van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Cunucu Abao, Aruba van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Maaike Samuels

Blijf op de hoogte en volg Maaike

15 September 2015 | Aruba, Cunucu Abao

Daar is die dan eindelijk, mijn eerste reisverslag uit Aruba. Ik zit ondertussen al drie weken op het eiland en heb het erg naar mijn zin. Het weer is hier iedere dag hetzelfde: 34 graden en half bewolkt. Toen ik net geland was, was dit natuurlijk wel erg wennen, vooral omdat het toen ook heel benauwd was. Maar gelukkig heeft dat niet lang geduurd en vind ik het nu heerlijk.

De eerste paar dagen heb ik voornamelijk aan het zwembad doorgebracht. Het tijdsverschil viel uiteindelijk erg tegen, waardoor ik iedere ochtend om 4 uur al wakker was. Daarnaast moest ik in de eerste dagen al naar het hotel om mijn contract te tekenen en wat dingen te regelen voordat we met onze stage konden beginnen. Omdat ik al een auto had gehuurd, heb ik gereden en zijn we met drie andere stagiaires deze dingen gaan regelen. Wij dachten, dat doen we wel even, maar nee. Alles hier duurt onwijs lang en we hebben dan ook de hele dag nodig gehad om drie simpele dingen te regelen. Gelukkig was het daarna weekend en konden we dus nog even lekker genieten van het mooie weer voordat we moesten beginnen.

Maandag was het begin van mijn stage. Ik moest me melden bij de Human Resource Manager waar ik de week daarvoor ook geweest was. Zij heeft mij naar mijn afdeling gebracht. Daar kreeg ik een warm welkom en ben ik aan iedereen voorgesteld. Het team van accounting bestaat uit ongeveer 21 personen! Gelukkig heeft iedereen een naambadge waardoor ik de namen redelijk snel geleerd heb. De eerste week was allemaal nog erg wennen. Doordat het kantoor verbouwd ging worden, moesten we verhuizen naar een andere locatie. Hierdoor heb ik de eerste week met iemand anders gezeten dan mijn begeleider.

In het weekend ben ik zaterdag gezellig een dagje naar het strand geweest met drie andere die hier in Blue Village wonen. De zondag hadden we besloten om een tour over het eiland te maken! Omdat ik een jeep heb als huurauto, kan ik op redelijk veel wegen komen. Een groot deel van het eiland is namelijk niet geasfalteerd en je moet niet verbaasd zijn als de weg vanuit het niks ophoudt. Tijdens deze tour hebben we heel veel mooie plekken van het eiland gezien, zoals baby beach (een bekend strand), the natural bridge (die helaas ingestort is), heel veel verschillende stranden, een watertoren waarvandaan je een heel mooi uitzicht hebt over de hele stad om te eindigen bij de vuurtoren die ook bekend staat om zijn uitzicht.

Maandag en dinsdag hadden we oriëntatie van het hotel. Hierbij kregen we uitleg over het ontstaan van Marriott, de bedrijfsfilosofie en andere belangrijke dingen over Marriott. Dit was erg leuk, maar ook vermoeiend omdat het wel een overvloed aan informatie was. De rest van de week heb ik weer op kantoor gezeten en een beetje van alles en nog wat gedaan. Omdat ik nog geen inloggegevens had, was het erg moeilijk om al iets te doen. Wel heb ik gesproken over de inhoud van mijn stage en dat klonk allemaal erg goed!! Ik heb er dus nog heel veel zin in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Cunucu Abao

Maaike

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 1015
Totaal aantal bezoekers 6372

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Managementstage Aruba

28 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Stage Kaapstad Pepperclub Hotel & Spa

Landen bezocht: