Happy Festive Season - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu Happy Festive Season - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu

Happy Festive Season

Blijf op de hoogte en volg Maaike

08 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eindelijk was het dan zo ver; na een heel leuk en geslaagd feestje, was dan toch eindelijk de dag aangebroken dat mijn familie in Cape Town aankwam. Ik ben de dag maar begonnen met lekker uitslapen, want ja het feestje was heel gezellig. Toen ik eindelijk mijn bed uit was gekomen, ben ik de laatste dingen gaan opruimen want iedereen was zo aardig om het grootste deel alvast mee op te ruimen! Daarna nog snel naar de supermarkt om de belangrijkste dingen voor mijn familie in huis te halen en daarna was het wachten. Stiekem werd ik ook wel een beetje zenuwachtig en ongeduldig want natuurlijk kon ik niet wachten om ze eindelijk weer te mogen zien! Rond een uur of half 7 ’s avonds waren ze er dan eindelijk. Ik heb ze het hele huis laten zien en natuurlijk ook even geshowed waar ik zelf de afgelopen tijd gewoond heb. Daarna zijn we ons klaar gaan maken om uit eten te gaan, want wie heeft er nou zin om te koken na een lange reis?

Die zondag was ik gelukkig vrij, zodat ik de eerste dag met mijn familie kon doorbrengen. Met mijn goede organisatiekunsten had ik natuurlijk al bedacht wat we allemaal moesten gaan doen. Wat wanneer gedaan werd, heb ik wel aan hun overgelaten, behalve de dingen waar ik mee naartoe wilden. Die moesten natuurlijk op mijn vrije dagen gedaan worden. Die zondag hebben we natuurlijk lekker uitgeslapen. In de loop van de middag zijn we naar V&A Waterfront geweest, naar het aquarium. Dit is een van de grootste aquariums van Zuid Afrika en het was ook echt heel mooi. Helaas heb ik mijn familie alle foto’s laten maken, dus die heb ik helaas nog niet. Ook deze dag had ik besloten dat we ergens anders gingen eten, dus we hebben de honden meegenomen en zijn ergens wat eten gaan halen.
Helaas begon maandag de werkweek weer voor mij. Maar gelukkig hoefde ik iedere dag maar tot 3 uur te werken, waardoor we na werk altijd nog wat konden doen. Maandag had ik afgesproken dat ze mij op zouden komen halen in het hotel. Ik heb ze toen aan al mijn vrienden uit het hotel voorgesteld en natuurlijk laten zien waar ik werk en hoe onze kamers eruit zien. Het grote geluk was dat zelfs de penthouse vrij was, dus konden we ook nog genieten van het mooie uitzicht! Hierna zijn we naar de African Dance Theatre geweest waar een optreden met Afrikaanse dansen en muziek werd gegeven. Om de dag in stijl af te sluiten, zijn we bij Mama Africa gaan eten waar ze dezelfde Afrikaanse muziek hebben en waar je typische Afrikaanse gerechten kunt eten. De dinsdag hebben we ervoor gekozen om een beetje rustig aan te doen. Zo hebben we op het einde van de middag een rondje gelopen over Green Market Square, die grote markt waar ze allemaal handgemaakte spulletjes verkopen, om daarna nog een rondje te lopen door de Company Gardens. De woensdag was het dan alweer kerstmis. In Zuid Afrika kennen ze alleen eerste kerstdag en de 26e noemen ze hier boxing day. Helaas moest ik beide dagen werken, maar dat gaf de rest natuurlijk wel de kans om lekker te zonnen en uit te rusten, want ja ze zijn toch op vakantie. Normaal gourmetten we ieder jaar met kerstmis, maar dit jaar hadden we ervoor gekozen om het iets groter aan te pakken; braaien. Gelukkig had ik op mijn eigen braai goed opgelet hoe het moet, zodat ik een beetje mee kon helpen want natuurlijk ben ik er niet echt een held in. Omdat de 26e ook een nationale feestdag is, was er deze dag niet zoveel te doen. Daarom hadden papa en mama besloten om deze dag Table Mountain op te gaan. Voor mij ook wel lekker, want nu kon ik na werk ook even uitrusten. Vrijdag was dan gelukkig weer mijn laatste werkdag en zijn we uit eten gegaan bij een hele goede pizzeria. Voor de zaterdag hadden we besloten om naar een leeuwenpark te gaan. Je kan hier namelijk wel op Safari, maar dat is redelijk prijzig en je kunt net zo goed naar een dierentuin gaan omdat dat hetzelfde idee geeft. Omdat dit leeuwenpark in de winelands was, hebben we er nog een winetasting aan vast geplakt om de dag te eindigen in de Botonische tuinen van Kirstenbosch. De zondag zijn we gezellig naar een markt geweest in Hout Bay en vervolgens naar het grootste vogelpark van Zuid Afrika. Dit was voornamelijk voor papa, maar toch moet ik toegeven dat ik het zelf ook best leuk vond. Het was een soort dierentuin alleen dan met vogels en aapjes (Waarvan ik nog steeds niet snap dat ze die ook hebben in een vogelpark). Zo snel was het weekend al weer voorbij en begon de volgende werkweek alweer voor mij. De week bestond uit twee late diensten, helaas dus ook op de 31e. Maandag zijn ze met de familie de hele dag weg geweest en zondag zijn we in de ochtend naar het district 6 museum geweest. Om 11 uur stonden ze allemaal bij mij op werk en zijn we samen met een goede vriendin/collega wat gaan drinken en hebben we het nieuwe jaar in geluid. Het grootste verschil tussen Nederland en hier is dat er hier geen vuurwerk verkocht wordt, maar er echt op alleen centrale punten vuurwerk wordt afgestoken. Voor 12 uur heb ik dan ook nog geen vuurwerk gehoord! Gelukkig had ik 1 januari dan wel vrij gekregen, alleen hadden we allemaal niet zoveel zin om iets te gaan doen. Uiteindelijk zijn we naar Century City geweest, een heel groot overdekt winkelcentrum. Hierna hebben we ook nog een keer gebraaid om het nieuwe jaar goed te beginnen.

De rest van de week bestond voor mij voornamelijk weer uit werken. Wel zijn we donderdag lekker uit eten geweest en vrijdag mocht ik iets eerder weg van werk om een Township Tour te doen. Dit was iets wat ik toch nog wel graag wilde. Een kijkje nemen in het leven in een Township. Het was wel heel indrukwekkend om te zien hoe die mensen daar leven en hoe weinig de meeste hebben. Maar het meest vreemde was toch wel dat er ook mensen met hele mooie dure auto’s zijn. Deze mensen kiezen ervoor om in een township te leven omdat het leven hier gewoon veel goedkoper is, heel moeilijk om voor te stellen voor mij. Zaterdag hebben we nog heel veel geluk gehad. Een collega van mij heeft ons namelijk meegenomen om Lionshead. Het was een behoorlijke klim naar boven, maar uiteindelijk hebben we het allemaal gehaald en het uitzicht was geweldig! We gingen aan het begin van de avond zodat we de zonsondergang konden zien, maar helaas waren we daar wel een beetje te laat voor. Maar het uitzicht in het donker is ook prachtig. Alle lichtjes van de stad. En daarna natuurlijk de klim naar beneden, in het donker. Maar toch, zoals ik ook verwacht had, is naar beneden een stuk makkelijker dan naar boven! Eenmaal thuisgekomen ben ik gelijk mijn bed in gedoken want de volgende dag moest ik om 7 weer op mijn werk staan. Om 3 uur kwam de familie langs bij het hotel om afscheid te nemen want helaas was het ook weer tijd voor hun om naar huis te gaan. Ze zijn twee weken langs geweest, maar het voelt alsof het maar twee dagen waren, zo snel is het voorbij gegaan. Nu nog even een maand bikkelen in het hotel en dan wordt het ook tijd voor mij om afscheid te nemen van Cape Town. Aan de ene kant is het wel weer een fijn idee om naar huis te gaan, maar aan de andere kant bevalt mijn leven hier ook geweldig. We zullen zien wat de laatste maand mij gaat brengen, hopelijk voornamelijk veel lol en plezier!

  • 08 Januari 2014 - 20:06

    Maritha:

    Fijn Maaike dat jullie zo hebben genoten van en met elkaar.
    Moet heerlijk voor je geweest zijn je familie bij je in de buurt, ook al kon je niet de hele tijd bij ze zijn.
    Nu begint het te korten voor je en kun je alweer uitkijken naar je terugkomst naar Nederland.
    Geniet er nog maar even.
    Ik heb op FB al mooie foto's voorbij zien komen.
    Liefs,
    Maritha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Maaike

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 6381

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Managementstage Aruba

28 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Stage Kaapstad Pepperclub Hotel & Spa

Landen bezocht: