One month later - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu One month later - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu

One month later

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

01 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Best raar als ik erover nadenk, maar ik ben ondertussen toch echt al een maand in Zuid Afrika. Mijn taak is nog steeds switchboard en het is eigenlijk niet zo heel interessant meer. Gelukkig moet ik, als ik klaar ben met de transportlist, een handtekening gaan halen bij de Duty Manager van die dag. Wanneer ik dit doe, loop ik gelijk even een rondje door het hotel, maak een praatje met het personeel en doe soms net ofdat ik heel druk ben, wat ik niet echt ben. Toch heb ik vorige week ook een aantal dagen gehad dat ik wel heel druk was. Ik heb namelijk Duty Manager Rapporten doorgelezen en gezocht voor klachten over het internet. Ze willen namelijk nieuw internet krijgen van de eigenaars, maar ze moeten dan natuurlijk eerst bewijs hebben dat het internet niet goed genoeg is. Ook heb ik statistieken van de transportlist gemaakt. Daarvoor moest ik van de hele maand opschrijven hoeveel mensen van welke afdeling gebruik hebben gemaakt van het transport en hoeven busjes het taxibedrijf gebruikt heeft om deze mensen thuis te brengen of naar hun werk te brengen. Daarnaast heb ik ook nog wat berekeningen moeten doen, maar het is me gelukkig uiteindelijk allemaal gelukt. Ook krijg ik regelmatig kleine klusjes van Sales & Marketing om te doen zodat ik me niet te erg ga vervelen.

Dat is wel genoeg over wat ik de hele week doe. Nu is het tijd voor iets leukers. Het restaurant krijgt namelijk volgende maand een nieuw menu, dus vorige week waren er proefsessies voor het personeel. Woensdag was ik mijn gewoonlijke rondje aan het maken toen ik te horen kreeg dat ze aan het proeven waren. Ik vroeg heel lief of ik ook mocht proeven, en lucky me, ik mocht mee proeven. Nadat ik genoeg gegeten had, ging ik maar eens kijken of mijn transport list al getekend was/of ze er een handtekening op hadden gezet. Wat bleek, ze waren mij al aan het zoeken. Oepsie. Toen ik zei dat ik mee had geproefd, zei de Duty Manager dat ik onder receptie val en dus een dag later pas mocht proeven. Helemaal niet erg hoor, dan proef ik morgen wel opnieuw :P Dit zei ik eigenlijk als een grapje, maar de volgende dag had ik erg weinig te doen en ben ik dus uiteindelijk weer bij de proefsessie belandt. Tijdens de proefsessie kreeg ik te horen dat we erg veel zieke hadden en dat als ik niet over wilde werken, mijn collega dat maar moest doen. Ik bedacht me toen dat ik eigenlijk helemaal geen plannen had voor de avond, genoeg te eten had tijdens de proefsessie, dus ik ging naar mijn collega en zei dat ik wel langer wilde werken zodat zij lekker op tijd naar huis kon. Uiteindelijk kon ik rond 8 uur half 9 ook naar huis na een werkdag van iets meer dan 12 uur. Want ja, de volgende dag moest ik weer fris en fruitig aanwezig zijn om 8 uur. En ik voelde me nog beter dan ik verwacht had.

Toen was het dus alweer vrijdag, mijn laatste werkdag van de week. Die avond had ik afgesproken met een collega en wat anderen vrienden. We zijn naar Grand West geweest. Dat is een heel groot casino, met daarnaast ook een gamehall, een soort kermis achtig gedeelte waar je kan karten, in de achtbaan gaan, in een draaimolen enz. Daarnaast hebben ze ook een bioscoop en een schaatsbaan!! En of course heel veel eetgelegenheden. We zijn begonnen in de gamegallery wat heel leuk was. Daarna gingen we nog schaatsen. En zoals ik stiekem wel verwacht had, was ik de enige die een beetje kon schaatsen :P Uiteindelijk lag ik rond 2 uur pas in bed. De volgende dag heb ik weer met een collega en wat vrienden afgesproken. Mijn collega heeft me laten zien waar hij is opgegroeid, best spannend maar ook heel mooi om te zien. Gelukkig woont hij niet in een township, maar in een redelijk goede omgeving. Daarna zijn we nog even bij Grand West geweest en hebben we een beetje rondgelopen en lekker gegeten. Vervolgens zijn we bij een andere vriend thuis langsgegaan. Hier hebben we gezellig met zn allen gekletst om vervolgens met zn allen uit eten te gaan. Na deze onwijs gezellige dag was ik alleen wel behoorlijk moe. Ik was dus blij toen ik thuis was en in mijn bedje lag.

Na alles wat ik dat weekend had gedaan, vond ik het tijd om zondag een relaxdag in te lassen. Te beginnen met natuurlijk uitslapen. Vervolgens een lekker warme douche en een haarmasker. En de rest van de dag gewoon niet veel doen. Beetje goede tijden terugkijken, want ja ik volg het nog steeds al word ik soms heel gefrustreerd omdat de aflevering te vaak vastloopt en heb ik de helft van de tijd geen normaal beeld, maarja ik snap nog waar het over gaat :P Daarnaast vond ik het ook wel tijd worden om mijn kamer eens goed op te ruimen. Nadat ik mijn koffer heb uitgepakt, heb ik nog steeds niet alles een plek gegeven. Maar mijn kamer is nu netjes en opgeruimd en ik ga mijn best doen om het ook zo te houden. Daarom hebben de meeste van jullie waarschijnlijk al foto's van mijn kamer op facebook gezien, maar voor degene die de foto's gemist hebben, zal ik ze hier nog een keer toevoegen. Ook moest ik natuurlijk een foto hebben van mezelf op schaatsen, want ik had nooit verwacht dat ik in Zuid Afrika zou gaan schaatsen! En als laatste heb ik ook een foto voor de ingang van Grand West met de soort van fontein die daarvoor staat.

Nu zijn jullie weer helemaal bijgepraat over mijn leventje hier. Voor degene die zich zorgen maken, ik heb het nog steeds onwijs naar mijn zin. Mijn laatste week bij switchboard is begonnen en ik heb een klein projectje gekregen van Sales and Marketing en banqueting. Dit zal dan ook de volgende afdeling worden waar ik heen ga. Voor de geintereseerden in mijn projectje: hier hebben ze vaak een kerstuitje in plaats van de kerstcadeaus die wij krijgen. Ik moet bedrijven in de omgeving gaan bellen om te vragen of ik ze informatie mag mailen over de speciale paketten die het hotel te bieden heeft voor een kerstuitje. Stiekem vind ik het best wel spannend, maar het zou vast wel goedkomen. Ik moet er vandaag al mee beginnen!!!

Oke, ik dacht dat ik klaar was met mijn verhaal, maar ondertussen is er weer iets spannends gebeurt. Ik kreeg een telefoontje van een dokter dat zijn patient bij ons in het hotel niet goed was geworden en dat er onmiddelijk iemand naar haar kamer moest gaan en haar suiker moest geven of in ieder geval iets zoets omdat haar suikerspiegel veel te laag was. Ik ben dus gelijk naar de receptie gerend en heb het doorgegeven en ze zijn naar haar kamer gegaan. Ik moest bij de receptie blijven zitten omdat er anders dat moment niemand was. Uiteindelijk hebben ze een ambulance gebeld en is ze meegenomen naar het ziekenhuis. Best heftig allemaal. Hierna heb ik de dokter terug moeten bellen om hem feedback te geven over wat er gedaan is en dat ze naar het ziekenhuis is. Ook hadden ze gevraagd of ik zijn telefoonnummer aan het ambulancepersoneel kon geven zodat ze hem konden bellen als ze iets nodig hadden. Nu zit ik nog steeds bij de receptie omdat mijn collega mee is naar het ziekenhuis en mijn andere collega anders alleen zit. Helaas heb ik ook geen tijd gehad om te lunchen, maar dat komt nog wel.

• 01 Oktober 2013 - 20:40

Carla:

Succes met je nieuwe project.