Bye bye Holland, hello South Africa!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu Bye bye Holland, hello South Africa!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu

Bye bye Holland, hello South Africa!!

Door: Maaike Samuels

Blijf op de hoogte en volg Maaike

30 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De tijd is echt gevlogen. Ik dacht dat ik nog alle tijd had om mezelf klaar te maken voor Zuid Afrika, maar uiteindelijk viel dat toch wel erg tegen! Na een leuke vakantie in Turkije en een hoop dagen werken, was er opeens nog maar één dag over. En ik moest opeens nog best veel doen op deze ene dag. Daarnaast kwam er ook nog een hoop visite om afscheid te nemen.

Gelukkig is het me toch gelukt om tussendoor mijn koffer zo ver mogelijk in te pakken, maar wat moet je meenemen voor een half jaar? Warme kleren, zomerse kleren, want je gaat ten slotte wel naar Zuid Afrika. Nadat ik uiteindelijk alles erin had zitten, kwam het spannendste moment: het wegen van de koffer. Het is me uiteindelijk gelukt om het gewicht van mijn koffer onder de maximum van 32 kilo te krijgen. Helaas mocht mijn bagage maar 23 kilo zijn, dus ik wist dat ik flink zou moeten bijbetalen. Uiteindelijk heb ik op Schiphol heel veel geluk gehad. Mijn koffer woog 31,5 kilo en ik hoefde niks bij te betalen!! Dan was toch het grote moment daar: het afscheid nemen van papa, mama en Hilde. Daarna gelijk door de douane en op naar mijn vliegtuig. Mijn eerste vlucht was maar naar Frankfurt, een korte vlucht dus. Toch kreeg ik was lekkers te eten en wat te drinken. In Frankfurt kwam het ergste moment. Ruim 3,5 uur wachten op mijn overstap. Uiteindelijk heb ik mezelf toch weten te vermaken en vloog ik om 20:45 verder naar Johannesburg.

Nu begon de spanning toch wel een beetje te komen. Een groot vliegtuig en een lange vlucht naar de andere kant van de wereld. Gelukkig hadden we onze eigen tv's waar films, tv, spelletjes, radio en een kaart opzaten. Aan het begin kregen we al avondeten, wat erg goed was voor vleigtuigeten. Daarna ben ik lekker gaan slapen om vlak voor de landing nog een heerlijk ontbijt naar binnen te werken.

Daar stond ik dan in Johannesburg. Hier moest ik mijn bagage ophalen en opnieuw inchecken, maar eerst door de paspoortcontrole waar een hele lange rij stond. Toen ik daar uiteindelijk doorheen was, heb ik mijn koffer geliukkig snel gevonden en opnieuw ingecheckt. maar nu had ik nog maar 10 minuten om mijn gate te vinden om op tijd te zijn voor boarding time. Gelukkig kwam er gelijk een man naar me toe die me wel de weg wilde laten zien, waardoor ik net op tijd bij de gate aankwam. Na weer een kleine twee uur vliegen en een lekkere snack met wat drinken in het vliegtuig, was ik eindelijk op de plaats van bestemming: Cape Town. Na snel mijn koffer opgehaald te hebben, ging ik op zoek naar een taxi. Die werd me al gelijk aangeboden, dus hup. ik was al 24 uur onderweg en vond het wel mooi geweest. Maar helaas, de taxichauffeur kon de straat niet vinden en heeft nog bijna een uur rondgereden (en mij daarvoor laten betalen) voordat hij het had gevonden.

Gelukkig kreeg ik een heel hartelijk ontvangst van mijn gastmoeder: een dikke knuffel! Ze vroeg hij mijn reis was gegaan en heeft me mijn kamer laten zien. Later op de middag heeft ze me nog meegenomen naar de supermarkt zodat ik was dingen voor mezelf kon kopen. "s avonds kon ik gelukkig met hun mee eten, want ik had echt geen behoefte om al zelf te koken. En na het eten ben ik lekker gaan slapen, ook al was het pas 9 uur, ik was gesloopt van de lange reis.

De volgende dag was ik natuurlijk al vroeg wakker, omdat ik zo vroeg naar bed was gegaan. Mijn gastmoeder wilde me vandaag meenemen naar Waterfront zodat ik een zuid afrikaanse rekening kon openen en om een simkaart te kopen. Ook zijn we langs mijn hotel gereden en naar een ander groot winkelcentrum waar ik nog wat spullen kon kopen die ik nodig had. Hier heb ik uiteindelijk ook geluncht en een aantal aardige mensen leren kennen die me hebben geholpen met de weg. Daarna vond ik het wel weer tijd om naar huis te gaan. ik had besloten om te gaan lopen, want dan zie je meer van de omgeving dan wanneer je een taxi neemt. Dat was niet mijn beste keuze, want onderweg begon het te stortregenen! Ik dacht dat ik in Afrika was, maar het is hier ijskoud en het regent erg veel. Gelukkig zit de lente eraan te komen en krijgen we dan mooier weer. In de regen ben ik een gesprek begonnen met een man die zijn hond aan het uitlaten was. Deze man was zo aardig om me een lift aan te bieden, omdat hij toch die kant op moest. Ik heb die lift uiteindelijk maar aangenomen en samen zijn we gaan zoeken waar ik ook alweer woon :P Nu zit ik lekker op mijn eigen kamertje een beetje op te drogen en bij te komen van alle nieuwe dingen die ik vandaag weer gezien heb. Waarschijnlijk worden het er nog veel meer, maar ik weet zeker dat ik een geweldige tijd ga hebben hier!!

  • 30 Augustus 2013 - 14:28

    Ralph:

    Heel veel succes en plezier! En voor jezelf opkomen he als het nodig is!

  • 30 Augustus 2013 - 14:36

    Maritha:

    Hoi Maaike, fijn dat de reis goed is verlopen.
    Jammer alleen van die taxi chauffeur
    Moest je veel betalen?
    Lijkt me dat je een aardige gastmoeder hebt, ze heeft je al aardig verder geholpen.
    Wanneer ga je in het hotel beginnen?
    wens je veel succes!

    xxx



  • 30 Augustus 2013 - 14:39

    Anita De Haan:

    volgende x toch maar een taxi!!

  • 30 Augustus 2013 - 14:57

    Anouk:

    Yeah! Een blog! :D

    Fijn dat je zo veel hebt kunnen eten tijdens je reis hahahahaha ;-)

    EN DOE VOORZICHTIG!

    En ook niet onbelangrijk heel veel plezier!

    XX Anouk

  • 30 Augustus 2013 - 16:08

    Tamara:

    Fijn dat je een goede reis gehad hebt (ondanks t wachten) en dat je veilig aan bent gekomen.
    Hou ons op de hooogte (: Succes en veel plezier!

    Groetjes Tamara

  • 30 Augustus 2013 - 16:20

    Christel:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

  • 30 Augustus 2013 - 17:11

    Ton En Marjo:

    Fijn te horen dat alles goed is verlopen,veel plezier en succes met je stage.we zullen je volgen.veel foto s maken.

  • 30 Augustus 2013 - 19:42

    Carla:

    Wat een enerverende reis heb je gehad! Maar gelukkig ook een warm ontvangst door je gastmoeder. Geniet overal intens van maar neem ook je rustmomentjes!.
    L.gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Maaike

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 6384

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Managementstage Aruba

28 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Stage Kaapstad Pepperclub Hotel & Spa

Landen bezocht: