Already feeling at home - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu Already feeling at home - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu

Already feeling at home

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ookal ben ik pas 6 dagen in Cape Town, ik kan toch zeggen dat ik me al echt thuisvoel!! Zaterdag ben ik met wat mensen die ik hier heb leren kennen, wat gaan drinken en daarna gaan stappen. Het was echt heel gezellig en leuk om te zien hoe het stappen hier is. Zondag heb ik voor het eerst echt het centrum van Cape Town gezien, omdat het eindelijk was opgehouden met regenen. Verder heb ik lekker rustig aan gedaan zodat ik fit zou zijn voor mijn eerste werkdag.

Deze was namelijk gisteren, maandag!! We zouden beginnen bij de housekeeping en moesten om 8 uur bij het hotel zijn. Uiteindelijk hebben we die dag vrij weinig gedaan helaas. Eerst hebben we een rondleiding gekregen door het hotel, wat er echt heel geweldig uitziet!! Daarnaast hebben we een hoop van het personeel leren kennen, al ben ik meer dan de helft van de namen alweer vergeten. Daarna hebben we op kantoor gezeten en af en toe de telefoon opgenomen, want veel meer mochten/konden we niet doen. Om 12 uur gingen we met zn allen lunchen. Je krijgt fruit, soep en een sandwich en het is goed te eten. Na een aantal keer gevraagd te hebben of er iets was wat we konden doen, vroeg ik of we misschien met een supervisor mee konden lopen. Dit was geen probleem en we gingen samen met Luciel alle kamers die schoongemaakt waren, checken. Luciel is een heel aardige en grappige vrouw en ik heb het zeker naar mijn zin gehad. De eerste dag was lekker kort, want we mochten om 3 uur al naar huis! Maar uiteindelijk heb ik toch wel een heel leuke eerste dag gehad!

De tweede dag moesten we weer om 8 uur beginnen, maar vandaag moesten we tot 5 werken. Nadat Aniek (het meisje van onze school die in hetzelfde hotel loopt) en ik hadden aangegeven dat we niet perse met elkaar willen werken, werden we een dagje apart geplaatst. Ik mocht naar de receptie. Hier heb ik in een dag al heel veel geleerd. Ik ken het systeem nu redelijk goed en ik kan mensen inchecken, uitchecken en ik kan direct bills maken. Dat is wanneer mensen met een voucher gereserveerd hebben, moet het op het bedrijf geboekt worden. Klinkt heel ingewikkeld, maar was best makkelijk om te doen. Het moeilijkste gedeelte vond ik toch wel het opnemen van de telefoon. Ik ben nog niet helemaal gewend aan de manier waarop de afrikanen engels praten en versta dus ook nog niet alles wat ze zeiden. Toch vond ik dat ik mezelf er wel redelijk vanaf gebracht heb. En ook hier had ik een hele hoop leuke en aardige mensen om me heen die me met alles wilden helpen. Maar mijn favoriet is toch nog wel Baby, misschien ook wel een beetje door de naam. Hij is de portier en het is echt een heel aardige jongen en zijn naam is ook gewoon te schattig natuurlijk.

Morgen moet ik helaas nog een uurtje eerder beginnen, namelijk 7 uur, maar dan zijn we ook een uur eerder klaar. Er is voor ons een soort van rooster gemaakt en de eerste maand gaan Aniek en ik doorbrengen in het restaurant omdat ze daar een tekort aan personeel hebben. Hierna zien we wel weer waar we dan heen gaan, maar de chef van de keuken heeft ons ook gevraagd of we het leuk vinden om een keer in de keuken mee te helpen en ik heb aangegeven dat ik dat graag zou willen doen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, maar tot nu toe vind ik het al helemaal geweldig hier!!

  • 03 September 2013 - 19:09

    Anita De Haan:

    fijn om te horen dat je je er al goed thuis voelt.toch was k best bezorgd datje zomaar bij een vreemde in de auto stapt.niet meer doen hoor.of gewoon niet meer vermelden!!!
    tja......ik probeer me een beetje in te beelden hoe die Baby er nu uitziet..maar dat krijg ik niet voor elkaar!
    je schrijft leuk en vlot...ik kijk Almunia naar je volgende verslag.
    prettig verblijf en werk ze.
    je nicht Anita

  • 03 September 2013 - 19:15

    Sabine:

    Hee maaike,

    Wat fijn dar je het naar je zin hebt.
    Natuurlijk komt dat ook door de mensen zo te lezen.

    Kunnen we je wel gewoon bereiken?
    Of alleen via fb en dit?

    Ook ik kijk uit naar alle verhalen..

    Xxx Sabine

  • 03 September 2013 - 21:14

    Carla:

    Wat een fijn om in je verslag te lezen dat je je al helemaalthuis voelt.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag
    L.gr.

  • 03 September 2013 - 21:57

    Je Moeder:

    Ik vindt het fijn dat het goed gaat en dat je het leuk vindt in het hotel.

    liefs mama

  • 03 September 2013 - 22:39

    Trees Van Halder:

    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt geniet ervan.groetjes trees doe !!!!

  • 03 September 2013 - 23:26

    Susan:

    Hey Maaike, super om te lezen. Al bijna een week verder, ongelofelijk! Goed dat je initiatief neemt en aangeeft wat je wil doen en vraagt wat je mag doen. Geniet ervan en succes met deze ontdekkingsreis!

  • 04 September 2013 - 10:56

    Christel:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik kijk ook uit naar je volgende verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Maaike

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 6384

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Managementstage Aruba

28 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Stage Kaapstad Pepperclub Hotel & Spa

Landen bezocht: