Time flies - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Maaike Samuels

Blijf op de hoogte en volg Maaike

07 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste week stage zit er alweer op. Ik heb het gevoel dat gisteren pas mijn eerste dag was, zo snel is het gegaan. Als ik terugkijk op de week, dan heb ik echt al heel veel geleerd. Vertelde ik in mijn vorige reisverslag nog dat ik een maand zou doorbrengen in het restaurant, is dat nu alweer helemaal veranderd. ik heb namelijk woensdag maar een halfuur in het restaurant doorgebracht, voordat de plannen weer veranderden. Anton, de front office manager, wilde mij namelijk graag op zijn afdeling hebben. In overleg met Yared, de f&b manager, mocht ik dus terug naar de front office. Bij de front office vertelde Anton mij dat ik switchboard mocht gaan doen. Veronique, het meisje van switchboard, gaat namelijk over een week op vakantie en ik ben degene die haar gaat overnemen. Super spannend.

Nu hoor ik jullie jezelf al afvragen: wat is dat nou switchboard? Dat is een goede vraag, en ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook niet precies weet. Wat ik daar moet gaan doen, is de deur openen, telefoontjes beantwoorden en doorverbinden, notuleren op de dagelijkse vergadering van de managers, transport lijst maken voor het personeel die avonddiensten hebben en vast nog wel wat dingen waar ik nu zo snel niet opkom.

Woensdag heb ik dus de hele dag met Veronique meegelopen om erachter te komen wat ik dus precies allemaal moet doen. Veronique is heel aardig en ik kan het erg goed met haar vinden. Ook vallen de werkzaamheden van switchboard ook heel erg mee en snap ik nu dus al wel wat ik allemaal moet doen.

Donderdag zou ik dus weer de hele dag switchboard zitten, tot de telefoon ging rond 10 uur dat ze mij bij de front office nodig hadden. Hier heb ik meegeholpen met het uitchecken en inchecken van de gasten en ik heb de direct bills gedaan. Aan het eind van de middag ben ik nog teruggegaan naar switchboard, waarna ik gelijk de opmerking kreeg: nee je mag niet naar switchboard je moet hier blijven. :P

Vrijdag was alweer mijn laatste werkdag van de week. Ook deze dag heb ik weer een combinatie van switchboard en front office gedaan. En ook deze dag kreeg ik bij switchboard een telefoontje waarom ik geen front office zat :P Hieruit kun je al wel opmaken dat ik het gewoon heel goed kan vinden met mijn collega's en dat het stuk voor stuk hele lieve mensen zijn die je graag zoveel mogelijk willen leren.

Ooh en voordat ik het vergeet. Ik heb deze week ook de General Manager leren kennen. (dat is de hoogste manager in het hotel) En wat is dat een leuke man. Hij is heel aardig, loopt vaak rond door het hotel en heeft contact met zowel de gasten als het personeel. Hij helpt waar het nodig is en ziet zichzelf niet als iemand die hoger staat dan de rest. Voor hem is iedereen even belangrijk en is iedereen dus ook gelijk.

Al met al heb ik dus een geweldige eerste week gehad. Laat de volgende week maar beginnen, want ik kan niet wachten om weer te mogen werken. Die 5 maanden gaan zeker wel geweldig worden!!

  • 07 September 2013 - 14:04

    Ton En Marjo:

    Fijn om te horen dat alles zo goed gaat,en dat je het zo goed naar je zin hebt.we blijven je volgen!

  • 07 September 2013 - 14:26

    Kim Boom:

    Maaike!! Gaaf hoor dat je deze kans hebt genomen!! Je schrijft leuk! Zorg dat je mooie herinneringen maakt! Deze ervaring neemt niemand je meer af!! Geniet van alle mooie dingen die op je pad komen!! En vertrouw op je intuïtie!

  • 07 September 2013 - 19:13

    Carla:

    Super is het dat je zo wordt gewaardeerd.
    ik kijk uit naar het volgende gezellige verslag
    l.gr.

  • 07 September 2013 - 19:54

    Trees:

    Nou Maaike fijn om te horen dat je al een leuke week hebt gehad, geniet er maar lekker van.groetjes doe x!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Maaike

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 6384

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Managementstage Aruba

28 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Stage Kaapstad Pepperclub Hotel & Spa

Landen bezocht: