Two weeks are already over - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu Two weeks are already over - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike Samuels - WaarBenJij.nu

Two weeks are already over

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zoals ik al in een eerder blog heb geschreven, vliegt de tijd. Ondertussen zit ik hier alweer twee weken en heb ik het nog steeds heel erg naar mijn zin! Mijn vorige blog is geeindigd met het einde van mijn werkweek. Ik had toen nog geen plannen voor de weekend, maar toch heb ik een heel leuk en druk weekend gehad.

Zaterdag ging ik mijn was naar mijn gastmoeder brengen. Zoals ik ook al wel gehoord had, was er een belangrijke rugby wedstrijd. Rugby is de belangrijkste sport hier in Zuid Afrika. Mijn gastmoeder vroeg of ik zin had om met de mannen mee te kijken, maar dit aanbod sloeg ik af omdat ik toch niet zo'n rugbyfan ben. Daarna vroeg ze of ik mee wilde braaien na de rugbywedstrijd. En natuurlijk antwoorde ik hier wel JAA op. (Voor de mensen die het woord braaien niet kennen: een Zuid Afrikaanse barbeque). Het was echt heel gezellig en natuurlijk ook heel lekker. Naast mijn gastfamilie, waren er ook een aantal vrienden bij die allemaal net zo aardig en gezellig waren als mijn gastgezin. Na de braai gingen de meeste naar een cafe om de tweede rugbygame te kijken. Ik heb samen met mijn gastmoeder en de buurvrouw alles een beetje opgeruimd. De buurvrouw vroeg me of ik weleens had gehoord van de flowers. Hier was ze namelijk die week op vakantie geweest en ze heeft me alle foto's laten zien. Het was echt super mooi. Het is een groot natuurgebied met de rijkste bloemenflora van de wereld. Voordat ik weer naar mijn eigen kamer ging, vroeg ze of ik zin had om de volgende dag mee te gaan naar Sunday school. Dit leek me wel leuk omdat je dan toch wat meer van de Zuid Afrikaanse cultuur ziet.

De volgende ochtend stond ik om 8:45 weer bij de buren voor de deur voor Sunday School. Sunday School is een event georganiseerd door de kerk. Het is voor kinderen en het is een soort speurtocht die de kinderen moeten lopen. het was in Camps Bay aan de zee en de achterkant van de Tafelberg. De route die ze moesten lopen ging een stuk de berg op en was echt prachtig. Helaas was het die dag niet zo goed weer, maar hebben we het droog gehouden tot het einde van de speurtocht. Daarna waren er nog allemaal kleine spelletjes te doen voor de kinderen. We hebben hier nog even rondgelopen en daarna gingen we naar huis om onszelf op te warmen. Ik heb een kop thee gekregen en daarna ook nog een lekkere lunch terwijl we een film op tv aan het kijken waren. Na de film vroeg de buurvrouw of ik meewilde naar V&A Waterfront, dat grote winkelcentrum waar ik over verteld had. Daar heb ik samen met haar 11-jarige dochter rondgelopen. Uiteindelijk was het een erg vermoeiende maar leuke dag!

Voordat ik het wist, was het alweer maandag en tijd om weer te werken. Deze week zou ik bij switchboard zitten, maar helaas. Maandag heeft er iemand van de receptie per direct ontslag genomen omdat hij een betere baan aangeboden kreeg. Dit betekende dat ze voorlopig een groot personeelstekort hebben bij de receptie, want ze hadden al te weinig mensen. Zoals wel te verwachten was, moest ik dus naar de receptie. Hier heb ik een heel hectische dag gehad, niks ging zoals het eigenlijk hoort te gaan en het was heel veel stress. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd te helpen voor zover ik kon, maar doordat ook alle bij de printers het niet meer deden, konden we eigenlijk vrij weinig. Het was een erg hectische, maar wel leuke dag.

Dinsdag mocht ik dan toch echt naar switchboard. Veronique moest namelijk naar het ziekenhuis dus ik moest gelijk alleen zitten. Gelukkig ging dit erg goed en ik heb me stiekem ook wel een beetje verveeld daar. Woensdag moest ik weer terug naar de receptie omdat Veronique terugwas en ze me daar gewoon veel harder nodig hadden. Het was gelukkig een stuk minder hectisch en ik heb weer veel dingen kunnen leren.

Donderdag en vrijdag waren mijn twee vrije dagen deze week. Donderdag ben ik naar V&A waterfront geweest. Ik ben erachter gekomen dat er heel veel meer is dan alleen een winkelcentrum. Ik heb zeehondjes gespot, super leuk en een beetje rondgelopen door de haven. Daarna ben ik het winkelcentrum ingegaan om lekker te gaan shoppen en uiteindelijk natuurlijk ook veel te veel te kopen. Vrijdag wist ik niet zo goed wat ik moest doen. Het weer was niet echt geweldig en ik was toch best wel moe van de hele week. Uiteindelijk had ik besloten om naar GreenMarket Square te gaan. Dit is een grote markt waar je allemaal soort van souvenirs kan kopen. Toen ik wegging, kwam ik mijn gastmoeder tegen die haar dochter op ging halen van school en vroeg of ik het leuk vond om mee te gaan. Ik had toch niet veel te doen, dus ik ben mee in de auto gestapt. Daarna heeft ze me bij de GreenMarket Square afgezet. Ik ben over de markt gelopen waar ze echt hele leuke dingen verkopen en daarna heb ik nog een beetje door de stad gelopen om vervolgens toch maar weer terug naar mijn kamer te gaan.

Vandaag en morgen zit ik weer bij de receptie. Helaas is het in de weekenden nooit zo druk en hebben we nu dus ook vrij weinig te doen. Gelukkig zit ik hier wel met leuke mensen en kom ik zo vast de dag wel door!! Volgende week moet ik helaas 6 dagen werken en ben ik dus echt maar 1 dag vrij, waar ik stiekem wel van baal. Maar ik overleef het vast wel weer en gelukkig heb ik het hier ook nog heel erg naar mijn zin!!

  • 14 September 2013 - 09:59

    Carl:

    Groetjes vanuit je regenachtige homeland!

  • 14 September 2013 - 13:13

    Anouk:

    Heb je al foto's gemaakt? Ik ben benieuwd! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Maaike

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 6384

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 04 Februari 2016

Managementstage Aruba

28 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

Stage Kaapstad Pepperclub Hotel & Spa

Landen bezocht: